logo


Ben jij dat, Gilles?

Ooit was ik te lui om te schrijven. Nu kan ik het niet laten. Ooit zei ik tegen mezelf dat ik tekstschrijver was. Nu ben ik tekstschrijver, want ik doe. In 2010 wist ik het zeker. Ik zegde mijn baan vaarwel en begon een eenmanszaak in tekst en marketing. Want marketing is waar ik in opgeleid ben. In schrijven vind ik mijn passie.

Iets te degelijk en niet spannend

Het was even zoeken na het vwo. Aan de universiteit leken ze Chinees te spreken. In Overveen, waar ik de hbo-opleiding Commerciële Economie aanving en afmaakte, gelukkig gewoon Nederlands en Engels. Er stak een economisch gunstig windje op; de banen lagen letterlijk voor het oprapen. Maar toch, ik zei ja en dacht nee. Ken je het cliché van de bruidegom die zich tijdens de plechtigheid bedenkt? Het is mij letterlijk overkomen, zakelijk dan, hè! De contracten lagen voor me, maar die handtekening wilde maar niet lukken. Het was iets te degelijk en niet spannend.

Marketing, muziek, theater en schrijven

Er was nog zo veel te beleven. Bijvoorbeeld in de wereld van de kunsten. Ik besloot toelating te doen bij het Rotterdams Conservatorium en werd aangenomen. Een droom kwam uit en viel een jaar later in duigen. Want beroepsmusicus worden? Dat nooit. Maar werken in de kunstsector? Dat zeker! Eerst zeven jaar lang als marketeer bij twee grote theaters in Rotterdam en later als freelance tekstschrijver voor de culturele sector.

Ik schrijf voor iedereen

Mijn schrijfervaringen lopen uiteen van brochure-, folder- en campagneteksten tot email- en webteksten. Ik bedacht marketingstrategieën voor opdrachtgevers uit de theaterwereld en de jazzscene. Laatst schreef ik nog een liefdesbrief voor een opdrachtgever. Weliswaar verpakt als direct mail, maar toch. Ik schrijf voor iedereen.

Gilles op een rijtje:

→ commerciële en online teksten

→ campagnes

→ gebruiksvriendelijke websites

Neem direct contact met me op





Naam

Email


https