logo


Titels of koppen; Laat je publiek lezen wat je geschreven hebt

Een klassiek blogonderwerp; koppenschrijven. Maar wel handig, zo’n overzichtelijk lijstje van titelbenaderingen.

1. 7 manieren om snel af te slanken

Mensen houden van lijstjes. Lijstjes zijn overzichtelijk en je scant er snel doorheen. Een goede manier om een tipsartikel op te bouwen. Zeg dus 7 manieren om en voeg er een mooie belofte aan toe. Dit kan geen mens weerstaan. Maak lijstjes van een oneven aantal elementen. Dus 3, 5 of 7.

2. Hoe maak je teksten onderscheidend en uniek?

Hoe-titels werken als een Dolle Dries. Slim is om ook in deze manier van koppenschrijven een mooie belofte te maken. En maak gebruik van actieve werkwoorden!

3. Dingen die je nog niet wist over wijn

Ik noem dit een uitdagende titel. Deze titel zal wijnconnaisseurs en wijnnitwits aansporen tot lezen. De eerste groep uit trots – zij denken: dat zullen we nog wel even zien wat ik nog niet weet – en de tweede groep uit nieuwsgierigheid.

4. Waarom mannen van bier houden

Een waarom-titel en tegelijkertijd een titel die gaat over het andere geslacht. ‘Waarom’ wekt nieuwsgierigheid op. En het andere geslacht? Kijk maar wat Huub Stapel ermee doet.

5. Laatste kans! Koop nu met 50% korting uw tickets!

Schaarste. Mensen worden er zenuwachtig van. Een marketingtool pur sang. Mooie manier om bij twijfel net dat laatste duwtje te geven.

 

https