logo


Wervend schrijven is moeilijk … als je niet weet hoe je de boodschap op papier krijgt

Wat is dat, een copywriter? Een tekstschrijver? Nee! Een verkoper achter een tikmachine.

Dat zit zo …

Slimme marketeers hebben een neus voor een hete markt. Miljoenen hongerige sukkels zitten daar te wachten op de oplossing voor hun probleem. Als jij diegene bent die binnen een onstuimige markt met een goede oplossing komt, dan kun je aardig wat euries in je portemonnee verwachten.

Maar dat gaat niet zomaar. Er zijn tal van bedrijven die niet weten hoe ze het hoofd boven water moeten houden, ook al verkopen ze een bere-goed product. Waarom doen ze dan niet beter hun best? Omdat ze al hun allerbest doen. Het probleem (daar gaan we weer) is, dat ze nooit geleerd hebben hoe ze iets moeten verkopen.

En dan zeg jij: “Maar verkopen zit toch in je bloed? Daar word je toch mee geboren?”

“Welnee”, zeg ik dan weer. “Toen ik voor het eerst te horen kreeg wat verkopen eigenlijk inhield, klapperde ik met mijn oortjes. Dus zo doe je dat”, riep ik uit. (Ook dit is een typische verkoopzin die iedere copywriter wel eens gebruikt. Het laat zien dat ook jij een idioot bent en dat het ook jou is gelukt van je probleem af te komen. Big time.)

Het komt hier op neer. Veel verkopers zijn geen verkopers maar goedwillende mensen die hun product graag willen verkopen omdat het zo goed is. Maar daar red je het niet mee, met goed zijn. Je moet weten wat je doet en je moet weten wie jouw klanten zijn. Anders blijf je voor altijd “gokken” in plaats van “weten”.

Vreet je ook wel eens je pen op uit pure wanhoop omdat je niet weet hoe je je boodschap op papier moet krijgen? Herkenbaar, zeker, maar er is een oplossing voor. En het is helemaal niet zo moeilijk. Komt ie …

Ten eerste moet je een probleem formuleren. Een slimme copywriter/ marketeer weet natuurlijk dat veel mensen problemen hebben met wervend schrijven. Nou, da’s een mooi probleem en er valt een aardige duit aan te verdienen. Dus zeg ik: “Vreet je ook wel eens je pen op uit pure wanhoop, omdat je niet weet hoe je je verkoopboodschap moet formuleren?”

“Ja”, zeg jij. “Dat herken ik, en ik ben blijkbaar niet de enige. Vertel me meer.”

Dan ga ik je een beetje kietelen en vertel ik je langzaamaan dat er een methode is die jou snel, stap-voor-stap het hele schrijfproces tot in elk detail uitlegt … zelfs als je niet zo zeker bent van je schrijftalent.

“Hhmmm,” denk jij, “dit is echt iets voor mij.”

Maar let nu op. Dit is de truc der trucs, die jou zo hongerig zal maken dat je je niet meer kunt lostrekken van mijn met vakmanschap geschreven en zeer uitgekiende verkoopbrief, waarin ik jou verleid bij mij een cursus te komen volgen. Wat ik doe? Ik leg je in mijn brief de situatie voor waarin je zult verkeren als je NIET op mijn aanbod ingaat. Dit is het punt waarop ik je het genadeschot geef. Althans, bijna …

Omdat je nu zo vol zit met adrenaline, zet ik je verder onder druk door nogmaals de oplossing te geven van je probleem en je precies te vertellen wat nu te doen … en dat is slechts € 299,- betalen, en wel direct. Want er kunnen maar 6 mensen meedoen aan mijn cursus.

Kom, laat eens een reactie achter. Als je de eerste bent, krijg je van mij GRATIS de cursus “hoe word ik stinkend rijk binnen tien dagen”, mocht die er ooit komen : -)

 

https